Sådan downloader du Office 365 på din Windows-computer

Som nylig køber af Office 365 ser du helt sikkert frem til at få installereret programmerne på din computer. Herigennem kan du endelig få glæde af de mange programmer og fordele. Hvis du i forvejen har Office 365 installeret på din computer, men oplever tekniske problemer, kan du med fordel geninstallere programmerne. Dette kan være med til at gendanne programmerne og dermed løse dine problemer. Du kan her læse mere om, hvordan du downloader Office 365 eller Office 2019 på din computer med Windows 10. Du installerer blot programmerne via din My Office Account-hjemmeside.

Download Office 365 på Windows

Om du skal installere programmerne for første gang eller geninstallere dem, er trinene de samme. Du skal starte med at tilslutte din Microsoft-bruger til Office 365. Derefter skal du installere Office. Har du et abonnement Office 365 Home, vil du kunne installere Office på op til fem computere. Det betyder, at du altså kan dele Office-pakkerne med tæt familie og venner.

Nu skal du installere Office 365 fra My Office Account-siden. Det gør du ved at logge ind med din brugerkonto og trykke på installer. Så snart ”Installer Information”-afsnittet vises på din computerskærm, skal du trykke på ”Installer.”  Computeren vil automatisk installere 32-bit versionen af Office-programmerne på din computer på det sprog, du valgte, da du købte produktet.

Der vil nu poppe et vindue op på din internetbrowser, hvor du skal klikke ”kør,” ”setup” eller ”gem.” Afhængigt af din browser vil det være en af disse knapper, du skal trykke på. Popper der ikke noget vindue op, skal du efterse dine browserindstillinger for, om pop-up vinduer blokeres.

Næste trin er at klikke ”ja,” når installationsprogrammet giver dig mulighed for det. Herefter skal du blot sørge for at forblive online på internettet, indtil installationen er fuldført. Afhængigt af din internetforbindelse vil varigheden af installationen variere. Imens programmerne bliver installeret på din computer, har du mulighed for at lære mere om Office ved at se nogle videoer. Det er selvfølgelig frivilligt, om du ønsker dette.

Når du på skærmen ser en tekst a la: ”Du er nu klar,” skal du blot trykke på ”Færdig.” Du vil nu have downloadet Office 365 på din computer og kan begynde at bruge programmerne.

Installation opsummeret trin for trin

For at opsummere installationen helt kort trin for trin skal du altså:

  • Tilslutte din Microsoft-bruger til Office 365 via My Office Account
  • Tryk ”installer”
  • Klik på ”kør,” ”setup” eller ”gem”
  • Tryk ”ja”
  • Vent på, at programmerne installeres på din computer
  • Klik på ”færdig”

Det er altså relativt simpelt at få installeret Office 365 på din computer. Husk, at du skal være forbundet til internettet undervejs for, at installationen kan fuldføres.

Hvad er Office 365?

Office 365 er et sæt af værktøjer fra Microsoft, der gør det muligt at udføre forskellige former for arbejde på din computer. Du kan oprette dokumenter, kommunikere med andre og samarbejde med dem om at få arbejdet udført. Blandt pakkerne tæller bl.a. Outlook, Word, OneDrive, PowerPoint, Excel, OneNote, Microsoft Teams, SharePoint, Yammer og mange flere. Hvis du har købt et Office 365-abonnemnt, vil du altid være opdateret med de nyeste Office-apps.

Du kan installere programmerne på alle dine enheder – både på din mobiltelefon, tablet, bærbare og stationære computer. Det eneste, det kræver, er dit Office 365-login, en enhed og en internetforbindelse.

Om de enkelte programmer

De enkelte programmer giver alle forskellige muligheder. Outlook er f.eks. en e-mailservice, hvor du altså kan sende og modtage mails, tilgå dine kontakter og få adgang til en kalender. Word er i stedet et tekstbehandlingsprogram, hvor du opretter, redigerer og deler dokumenter. OneDrive er en såkaldt synkronisering- og filhostingstjeneste. Her kan du gemme fotos og filer online og derefter få adgang til dem hvor som helst.

PowerPoint er et program, hvor du opretter diasshow. Det er dermed en præsentationssoftware, som er ideel til forretningsforslag, branchekongresser og møder. Excel er et regneark, der er et effektivt værktøj til analyse og visualisering af data. OneNote er en form for digital notesbog, hvor du holder styr på noter og nedskriver idéer. Microsoft Teams er en samarbejds- og kommunikationsplatform, hvor applikationsintegration, fillagring, videomøder og chat på arbejdspladsen er kombineret i ét.

SharePoint er en dokumentstyring- og vidensdelingsportal, hvor oplysninger udveksles med andre, projekter organiseres, risici styres samt websteder og apps laves. Slutteligt er Yammer et socialt netværk for virksomheder, hvor fællesskaber opbygges, viden deles og samtaler startes.De mange Office-programmer er ideelt at bruge for både privatpersoner og virksomheder. Uanset hvad dit behov er, er der stor sandsynlighed for, at det opfyldes med en af Office 365’s mange programmer og muligheder.

Enable registration in settings - general